Tarieven

Alle tarieven zijn inclusief BTW

Tarieven

Algemeen juridisch advies

Huurcheck

Huurverlaging

Servicekosten

Waarborgsom

Heb jij een huur gerelateerde vraag? Onze adviezen omtrent je huurcontract of omtrent een probleem met je verhuurder zijn geheel gratis.

Voor dringende vragen; bel 050 321 00 02.

Voor ingewikkelde kwesties raden we je aan om even langs te komen op ons kantoor. Via onze online afspraakplanner kun je een (gratis) afspraak maken op een moment dat het jou goed uitkomt. Neem een kopie van je huurcontract mee naar de afspraak.

Maak een afspraak

Je kunt bij Frently een afspraak maken voor een huurcheck. Tijdens deze huurcheck komt één van onze medewerkers bij jou thuis langs om je woonruimte op te meten en te waarderen met een puntenaantal. Zodra wij het puntenaantal hebben vastgesteld, vertellen we je direct hoeveel huur jij elke maand kunt besparen. Deze afspraak is gratis.

Je kunt een afspraak maken voor een huurcheck via onze online afspraakplanner.

Maak een afspraak

Frently vraagt een bedrag gelijk aan 40% van de maandelijkse verlaging als vergoeding voor onze werkzaamheden. Als we er niet in slagen om jouw huurprijs te verlagen, dan hoef je niet voor onze werkzaamheden te betalen (no cure, no pay). Het percentage van 40% dien je te betalen over een periode van twaalf maanden. Deze periode is niet van toepassing als jouw huurcontract op een eerder moment eindigt.

De procedurekosten, administratiekosten en BTW zitten bij het percentage van 40% inbegrepen.

Een voorbeeld
Lisa start een huurverlagingsprocedure bij Frently. Haar huurprijs is met ingang van 1 juli 2018 verlaagd van € 500,- naar € 420,-, wat een verlaging van € 80,- per maand inhoudt. Gedurende de periode juli 2018 tot september 2019 heeft Lisa € 1120,- te veel huur aan haar verhuurder betaald. Frently heeft dit bedrag voor Lisa terug gevorderd. De vergoeding voor de werkzaamheden die Frently heeft verricht bedraagt 12 keer 40% van € 80,- is € 384,-.

Lisa ontvangt € 1120,- min € 384,- is € 736,- op haar bankrekening. Met deze betaling is de procedure afgerond.

Maak een afspraak

Frently vraagt een bedrag gelijk aan 40% van de te veel betaalde servicekosten als vergoeding voor onze werkzaamheden. Als uit de procedure bij de Huurcommissie blijkt dat je niet te veel servicekosten hebt betaald, dan hoef je niet voor onze werkzaamheden te betalen (no cure, no pay).

De procedurekosten, administratiekosten en BTW zitten bij het percentage van 40% inbegrepen.

Een voorbeeld
Anna start een procedure bij Frently om haar servicekosten terug te vorderen. Ze heeft twaalf keer € 120,- servicekosten aan haar verhuurder overgemaakt in 2017, totaal € 1440,-. De Huurcommissie heeft uitgesproken dat ze slechts € 720,- hoefde te betalen. Dit betekent dat Anna € 720,- te veel heeft overgemaakt. Frently vorderde dit bedrag voor haar terug. De vergoeding voor de werkzaamheden van Frently is 40% van € 720,-, maakt € 288,-.

Anna ontvangt een bedrag van € 720,- min € 288,- is € 432,- op haar bankrekening. Met deze betaling is de procedure afgerond.

Maak een afspraak

Frently vraagt een bedrag gelijk aan 40% van de betaalde waarborgsom als vergoeding voor onze werkzaamheden. Als we er niet in slagen om je waarborgsom terug te krijgen, dan hoef je niet voor onze werkzaamheden te betalen (no cure, no pay).

De procedurekosten, administratiekosten en BTW zitten bij het percentage van 40% inbegrepen.

Een voorbeeld
Richard heeft een bedrag van € 520,- aan zijn verhuurder betaald als borg voor de woning die hij huurde. Zijn verhuurder weigerde om dit bedrag terug te betalen, dus besloot hij om zijn waarborgsom met behulp van Frently terug te vorderen. Frently heeft het volledige bedrag van € 520,- met succes terug gekregen. De vergoeding voor Frently’s werkzaamheden bedraagt 40% van € 520,-, maakt € 208,-.

Richard ontvangt € 520,- min € 208,- is € 312,- op zijn bankrekening. Met deze betaling is de procedure afgerond.

Maak een afspraak